1. Når du afgiver en ordre

For at foretage et køb på varerum.dk skal du igennem følgende trin:

  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  • Godkend vores handelsbetingelser
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Når du afgiver en ordre, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail.
Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra Varerum.dk, kan den annulleres ved at kontakte os på telefon 70235023 eller på salg@varerum.dk. Husk at oplyse ordrenummer.

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til salg@varerum.dk

 

2. Pris og betaling

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms.
Betaling for bestilte varer kan ske online med Dankort, Visa, Mastercard og Visa Electron samt Solo (Bank overførsel).

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra varerum.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på varerum.dk.

Alle betalingsoplysninger sendes selvfølgelig krypteret mellem kunde og varerum.dk.

Ved elektronisk fakturering til offentlige virksomheder og institutioner tillægges et faktura gebyr på kr. 35,-

 

3. Fragt og levering

Du kan trygt bestille online, Varerum.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.

Rettidig levering forudsætter, at den valgte transportør overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Levering sker med Post Danmark, GLS, Schou Danielsen. Leveringstiden er normalt 1 - 3 dage på varen som er på lager. Vi leverer kun i Danmark.

Ved køb på varerum.dk tages der ikke et fragtgebyr.

 

4. Mangler der en vare i pakken?

Hvis indholdet i pakken ikke passer med den medfølgende faktura, skal du reklamere indenfor rimelig tid.
I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod mangelfuld eller fejlagtig levering.

 

5. Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på varerum.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Du kan reklamere over en vare på 70235023 eller på salg@varerum.dk eller sende varen med posten eller anden transportør til os.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Varerum.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består.

I forbindelse med reklamation formodes fejl indtil 6 måneder efter leveringen at have været til stede på leveringstidspunktet med mindre Varerum.dk kan sandsynliggøre andet eller der er tale om en vare med en forventet levetid på under 6 måneder.
For at en reklamation kan godkendes, er det selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Godtages reklamationen refunderer vi naturligvis fragtomkostninger svarende til gældende takst hos Post Danmark eller GLS, hvis varen er sendt til os. Hvis du vælger at sende varen, så skal den sendes til:

Varerum.dk
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og vedlæg venligst kopi af faktura/bon, og en beskrivelse af fejlen/manglen ved varen.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Varerum.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Du kan kontakte os på +45 70235023 (10:00 - 12:00) eller på salg@varerum.dk som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
kfst@kfst.dk
+45 41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

 

6. Fortrydelses-/returret

Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 90 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere det købte med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse.

Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail salg@varerum.dk eller telefon +45 70235023.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

6.1 Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Standardfortrydelsesformular findes her

Vores adresse er:

Vareum.dk
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart.

Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura/bon.

 

6.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

6.3 Varens stand når du sender retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

7. Registrering af persondata

For at kunne modtage en bestilling og sende varerne til dig, skal du oplyse:

Navn
Postadresse
Telefon- eller mobilnummer
E-mailadresse.

De registrerede oplysninger opbevares sammen med information om, hvilke varer du har købt i minimum de 5 år sådan som regnskabsloven kræver af os. Det gør vi også for at opfylde både dine og vores garantivilkår og for at du senere kan henvende dig og få en ny kopi af din faktura.
Yderligere informationer (frivillige oplysninger).
Nyheder via mail (Ja/Nej boks): Bruges til udsendelse af nyhedsbreve (reklamer) via e-mail. Udsendelse finder typisk sted 1 gang om måneden og kun hvis du har tilmeldt dig. Det vil altid fremgå af nyhedsbrevet, hvordan du kan afmelde det.

Varerum.dk er dataansvarlig og videregiver eller sælger ikke personlige informationer til tredjepart.
Dog vil vi i nogle tilfælde videregive udvalgte oplysninger til særligt udvalgte, betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte oplysninger udelukkende med henblik på at holde dig ajour med status på din ordre samt for at kunne levere de bestilte varer, for eksempel for at Post Danmark el. GLS kan tilbyde Track'n'Trace (pakkesporing) af din forsendelse.

Alle kunde oplysninger gemmes og sendes via en sikker og krypteret forbindelse.

Varerum.dk sender ikke uopfordrede e-mails. Når du køber hos Varerum.dk registreres din IP-adresse og købstidspunktet.
Disse oplysninger benyttes alene ved efterforskning af svindel med eksempelvis betalingskort.

Alle aktiviteter hos Varerum.dk registreres automatisk, og bruges kun til anonyme statistiske formål (antal besøg på hjemmesiden i en periode m.m.)
Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. kontakt os på salg@varerum.dk

 

8. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode.

Varerum.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen

 

9. Forbehold

Der tages forbehold for force majeure. 

 

10. Om Varerum.dk

Website: varerum.dk
Virksomhedens juridiske navn: BILXPERTEN FRANCHISE A/S
Organisationsform: A/S
CVR: 28295782
Virksomhedsadresse: Stensgårdvej 1
5500 Middelfart
Danmark
E-mailadresse: salg@varerum.dk
Telefon: +45 70235023
Virksomhedens etableringsår: 2004